יום שישי, 16 במאי 2014

"עשרת הדברות " לאישה המתגרשת

מכת הגירושין הפכה כידוע להיות מכת מדינה, ואחוז הגירושין עולים משנה לשנה בצורה מטורפת. אם פעם, בעבר הלא רחוק בני זוג התגרשו בגלל סיבות מאוד מוצדקות, הרי היום בני זוג מתגרשים בגלל עניין של מה בכך. לצערי גם אני כעורך דין הייתי עד ולא פעם אחת, למקרה בו האישה נשאלה "מדוע את רוצה להגיש תביעת גירושין כנגד בעלך ?" והתשובה הייתה (תחזיקו טוב בכיסאות !) "כי נגמר לי ממנו !!" וזאת לאחר כשנה וחצי של נישואין כשכרסה של האישה אינה יכולה להסתיר את גורלו של הוולד העומד לצאת לאור העולם.
מאחר וכך, ומאחר והליך הגירושין הנו הליך קשה, עצוב ולא פשוט כלל, אספנו בשבילכם הנשים הידועות כמין החלש שלל עצות וטיפים כדי לעבור את התקופה הקשה במינימום נזקים כלכליים ואחרים.
  1. יש לצבור, לאגור ולאסוף מסמכים רבים כלל האפשר לפני "הפיצוץ", מסמכים אלה מוכיחים רמת חיים והשתכרות של בן הזוג, כמו למשל דפי חשבון בנק, כרטיסי אשראי וקבלות של מוצרי צריכה וזאת כדי להוכיח את רמת החיים שהורגלת אליה וכדי להוכיח יכולת תשלום של הבעל בנושא מזונות.
  2. מומלץ בחום לא לשתף חברים בתוכניותייך שכן הם עלולים לספר לבעלך, וזה יכול לקרות גם מסיבות של טוב לב ומתוך ניסיון לפשר ולקרב ואז קיים סיכון כי בעלך יקדימך בהגשת הבקשה לבית הדין הרבני.
  3. בזמן הנישואין את מוכרחה להיות מעורבת בענייניו של הבעל וכן לדאוג להוכחות בכתב על הכנסותיו ועיסוקיו האמיתיים, שכן ידוע לכל כי בעת משבר מקורביו של בעלך "ישכחו" הכול ולא יעידו נגדו דבר וחצי דבר.
  4.  מומלץ מאוד לבדוק כל שביב של מידע אם זה דפי חשבון, אף אם אלה על שמו בלבד, ובמקרה והמדובר בחברה על שמו לבקש לעיין בספרי החברה ולהיות מעורבת לפחות במידע שידרש לך מאוד !! בכל התנהלותו של בעלך וכל זאת במידה ובעלך עצמאי. במידה ובעלך שכיר אין ספק שמלאכתך ביחס למידע שידרש לך תהיה קלה יותר לאין שיעור מבעל עצמאי.
  5. גשי לפגישת ייעוץ עם עורך דין על מנת לדעת את זכויותייך. יש כיום מידע רב בעניין בספרים ובעיתונים, אך מידע זה יכול להיות לא עדכני ואף מטעה שכן יש תיקונים לא מעטים בחקיקה שנועדה להעניק לך את מלוא זכויותייך, ועל כן רק עורך דין העוסק בתחום  יכול להתמקד בנסיבות חייך ולומר לך בדיוק מירבי את כל מה שמגיע לך, פגישה כזו יכולה לחסוך לך ואולי גם להעניק לך לא מעט כספים ברוב הגדול של המקרים.
  6. במצב זה של דברים הסכם ממון הקובע כי פירוק השיתוף אינו תלוי בגט, כפי שקובע חוק יחסי ממון- הנו הכרחי שכן זה יכול למנוע סחטנות גט.
  7. רצוי מאוד כי במהלך חיי הנישואין לא יהיו חשבונות הרשומים רק על שם הבעל, שכן כשותפה לחשבון הגישה למידע קלה יותר ופשוטה יותר.
  8. מתוך ניסיון העבר אנו ממליצים מאוד כי הסכם הממון יקבע את הסמכות של בית המשפט האזרחי לדון בעניינכם, דבר שימנע את מרוץ הסמכויות בין בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. מרוץ זה יסלים את הסכסוך ויסבך אותו שלא לצורך, שכן כל סיבוך יגדיל את ההוצאות ובעיקר שכר טרחת עורכי הדין של שני הצדדים ובכך יגרום נזק בלתי צפוי.
  9. במידה ויש לך רכוש מלפני הנישואין או במידה וקיבלת מתנה בעלת ערך כלכלי גבוה או ירושה , בן זוגך עדיין יכול לתבוע שיתוף בנכס מכוח הדין הכללי, לכן הסכם ממון חד משמעי מונע ניהול תביעות ארוכות, מתישות ויקרות גם אם בסופו של ההליך היקר והמתיש את תהיי המנצחת, אם אין בידך הסכם ממון גשי להתייעץ עם עורך דין על מנת שתדעי איך לנהוג לגבי הנכס השנוי במחלוקת.
  10. במידה ואכן קיבלת מתנה או ירשת סכום כסף הרי שהעצה הנ"ל מתחזקת עוד יותר שכן לכסף קל יותר "להתערבב" בכל מקרה אנו ממליצים לשמור על ההוכחות שהכסף התקבל במתנה או שהנכס ניתן לפני הנישואין.
לסיכום מאמר זה יש לומר כי ניהול מהלך של גירושין אינו מנת חלקם של חובבנים, ויש לעשותו ביד מקצועית תוך ידיעת סדרי הדין והחקיקה הרלוונטית, וזאת כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים אשר לעיתים עלולים לעלות מאות אלפי ₪, ואך כדי לסבר את האוזן נביא כאן את סיפורו של אב צעיר ששילם מזונות לבנו במשך למעלה מעשרים שנה ורק בהיות הילד בן 21 נודע לאב האומלל שהילד אינו ילדו !!! לו ידע זאת בזמן, היינו כעשרים שנה קודם לכן היה חוסך מאות אלפי ₪ שכן ע"פ החוק אב זה לא היה צריך לשאת במזונות אלה !!! חבל !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה