יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

גירושין בהסכמה

הליך גירושין , הנו הליך ארוך ,קשה ולעתים מלווה באלימות שלה עדים זאטוטים חסרי אונים דבר שפוגע בילדים הרכים ומשאיר צלקת נפשית לכל החיים בקטנים .

לנו , במשרד אין ספק כי אחוזים רבים מכלל אלה שהחליטו להתיר את קשר הנישואין יכולים לפנות לדרך חדשה יחסית , פחות כואבת ,פחות דרמתית ועם פחות הוצאות נלוות להליך .

במשרדנו פיתחנו מודל השונה מהרבה מאוד מודלים ולנו אין ספק כי מודל זה יכול להיות חבל הצלה לזוגות רבים ולהוביל משברים בין בני זוג למצב בו שני בני הזוג ימצאו עצמם גרושים ללא סיבוכים מיותרים ,ללא הוצאות מרובות וללא משבר משמעותי בקרב הילדים .

המודל הינו "גירושין בהסכמה בליווי עו"ד " הרעיון העומד ביסוד המודל הוא שלא מספיק לחתום על הסכם גירושין , גם לא מספיק להגיש את ההסכם לבית משפט ולקבל תוקף של פסק דין שכן מנסיון אנו יודעים שמרבית ההסכמים בין בני זוג לא עומדים במבחן המציאות וככל שהמציאות מורכבת יותר , ההסכם לא יענה על נסיבות שונות ומשתנות ועל כן המודל אותו פיתחנו בשנים האחרונות פותר בעיות רבות ומבטל קשיים גדולים.

ובכן, נפנה לשאלה המתבקשת , מה כולל המודל ?
למען הזהירות נאמר כאן שהסכם גירושים בהסכמה אינו מתאים לכל הזוגות ויש לבחון כל מקרה לגופו .

באשר למודל – הזוג מקיים מספר פגישות עם עו"ד יעקב כהן, במסגרת פגישות אלה עו"ד יעקב כהן יעלה על הכתב את כל ההסכמות בין שני בני הזוג , מעלה על הכתב את כל המחלוקות , מסביר לשני בני הזוג מהי עמדת המשפט בשאלות השנויות במחלוקת ומנסה לפשר בין שני בני הזוג בכל השאלות השנויות במחלוקת תוך הישענות על העמדה המשפטית המקובלת במצבים אלה .

לאחר גיבוש ההסכמות בראשי פרקים ,שני בני הזוג חותמים בפני עו"ד יעקב כהן על כלל ההסכמות , ההסכמות מעובדות לכלל הסכם מפורט , מחולק לכל הנושאים העומדים על הפרק , צופה פני עתיד ומנסה לכלול בתוכו את כל הסיטואציות האפשריות בין שני בני הזוג כמה שניתן . אבל …..וכאן האבל והשוני הגדול בין המודל שפיתחנו במשרד לבין מודלים אחרים …. לאחר גיבוש ההסכם אנו מגישים את ההסכם לבית משפט ומקבלים את ההסכם חתום כפסק דין לכל דבר ועניין .במקביל להגשת ההסכם לבית משפט שני בני הזוג חותמים על הסכם נוסף , הסכם שיחייב את שניהם לקבל ליווי של עו"ד יעקב כהן למשך שלוש שנים במסגרת שנים אלה, כל בעיה וכל מחלוקת שתתעורר בין שני בני הזוג , תובא לפני עו"ד יעקב כהן אשר ינסה להביא את השניים להסכמה ובאין הסכמה שני בני הזוג יהיו מחוייבים להחלטתו של עו"ד יעקב כהן כבורר .

אנו במשרד בטוחים כי מודל זה עונה על צרכים רבים , פותר בעיות מגוונות ומהווה פתרון יעיל וחסכוני לזוגות רבים .
אני לא ממליץ על הגישה לפיה שני בני הזוג יהיו מיוצגים על ידי שני עורכי דין , שכן גישה זו רק תרבה התנצחויות וויכוחים אשר מקומם הנכון הוא בית משפט בפני שופט מקצועי בר סמכה .

הסכם גירושין הינו הסכם מורכב , צופה פני עתיד , מכיל בתוכו עשרות נושאים קריטים וחייב להיות מנוסח ובנוי על ידי עו"ד מיומן המומחה בתחום , הסכם שאינו הסכם נכון הינו בסיס למלחמות אין ספור בין שני בני הזוג וחשוב לדעת ולשנן , כי בבואכם להכין הסכם גירושין עלכם לפנות לעו"ד העוסק בתחום באופן ספציאליסטי לבל תזרעו את זרעי הפורענות העתידיים .

כאן המקום לציין כי הסכם גירושין חייב לקבל את תוקפו של בית הדין הרבני שכן , בית הדין הרבני הינו הסמכות הבלעדית לזוגות יהודים להתגרש ולאחר קבלת תוקף פסק דין בבית משפט למשפחה יש להגיש את ההסכם לאישור של בית הדין הרבני שכן כאמור רק לבית הדין הרבני יש סמכות לעסוק בענייני גירושין .

לחלופין ניתן להכין שני הסכמים האחד יעסוק בגירושין ואותו ניתן להגיש לבית הדין הרבני והשני יעסוק בענייני רכוש ואותו ניתן להגיש לבית משפט למשפחה .

לסיום עלי להדגיש בפניכם , כי חשוב ביותר בענייני גירושין לעשות את המהלכים בצורה מפוכחת תוך ראיית הנולד שכן כל טעות ולו הקטנה ביותר תהפוך לאבן נגף לא קטנה עם הזמן והחשוב ביותר שעלי לומר לכם זה לפנות למשרד עורכי דין המעסיק עו"ד ספציאליסט לגירושין !

אצלנו במשרד עורך דין יעקב כהן עוסק בגירושין ולצידו שלושה עוזרים נאמנים המסייעים לו בכל הנושאים איש איש ותפקידו המוגדר , על כך ניתן לקרא באתר זה תחת הכותרת " צוות המשרד ".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה