יום שלישי, 24 ביוני 2014

גניבת זרע

אחת הרעות החולות בימנו אלה של קידמה ,הינה מתירנות יתר המובילה בלא מעט מקרים לתופעה זו של גניבת זרע .

אנשים צעירים וצעירים ברוחם יוצאים לבלות במועדונים ובמקומות אחרים ומסתבכים .לא מעט גברים ,לצערנו גם נשואים , יוצאים לבלות כדי "להמיס" את שיגרת יומם ותוך תקופה קצרה משלמים את המחיר .

בת הזוג מבטיחה כי היא משתמשת באמצעי מניעה ,אך לאחר זמן הם מתבשרים כי בקרוב …תוך חודשים אחדים יחבקו אל חיקם תינוק או תינוקת חדשים.

מצב זה של תינוק שנולד ללא הסכמה מדעת של הגבר הינו מצב מאוד בעייתי מבחינה משפטית אך בתחכום ובבניית אסטרטגיה נכונה ניתן גם ניתן לעשות מהבחינה המשפטית על אף שבחוק הפלילי אין התייחסות מפורשת לתופעה זו של "גנבה " אך ניתן להתחכם ולהגיש תביעות נגד בת הזוג במישורים אחרים וחשוב להדגיש מדובר בתחום האזרחי הן במישור הנזיקי והן במישור החוזי .

אין כאן המקום לפרט את הדרכים והטיעונים המשפטיים הרלבנטים למצב זה אך,אני אומר בביטחה כי יש מה לעשות במקרים אלה כדי לצמצם או אף להסיר "עננה" כלכלית זו מראשו של אותו גבר " מסובך ".

חשוב לציין ולעדכן את הגברים שביננו כי גנבת זרע לא פוטרת את האב מלשלם מזונות לילדו ובתי המשפט עקביים ונוקשים מאוד בכל הקשור למזונות לבל חלילה יווצר מצב בו ילד חסר אונים יוותר ללא מזונות , יחד עם זאת כפי שנאמר לעיל ניתן גם ניתן לצמצם או אף להסיר תקלה כלכלית זו בתחכום משפטי.

באשר לאותם גברים המנסים להתחמק מאבהותם ומתשלום מזונות הכרוך בכך זו אינה הדרך המומלצת בלשון המעטה וזאת בשל המצב המשפטי, לפיו , אישה הטוענת כי פלוני או אלמוני הינו אבי הילד , אומנם בתי המשפט לא נוהגים להכריח את אתו אלמוני לעשות בדיקת אבהות , אך גבר המסרב לאותה בדיקה חזקה עליו שהוא אבי היילוד .

במידה ובתי המשפט מגיעים להחלטה שיש לחייב את הגבר בבדיקת רקמות והגבר מסרב לבדיקה הרי שלאחר תיקון החוק , ניתן יהיה להעמיד את הגבר לדין בשל ביזיון בית משפט,אך מנגד באם מדובר באישה נשואה הטוענת לאבהות של גבר מסויים שאינו בעלה , בתי משפט לא יכריחו את הגבר לעבור בדיקת אבהות משום חשש לממזרות .

לידיעת כלל הגברים , ראשית יש לנקוט זהירות בכל מפגש שיכול להביא להתפתחויות המתוארות במאמר זה שכן התפניות יכולות להיות דרמטיות והרות אסון, הן כלכלי והן משפחתי בכל הנוגע לגברים נשואים , חשוב לומר , גם באותם מקרים בהם בת הזוג חותמת על הסכם לפיו היא מוותרת על דמי מזונות במקרה של תקלה , עליכם לדעת כי הסכם זה אינו שווה את הנייר עליו הוא כתוב ואין לו תוקף מול תביעת הילד באמצעות אמו כאפוטרופסית טבעית של הילד .

לסיכום : הסתבכתם ,אל תומרו נואש , יש לבדוק כל מקרה לגופו וטוב תעשו את תרימו אלי טלפון לקבל ייעוץ ו/או ייצוג בסוגיות אלה ואני משוכנע כי במרבית המקרים ניתן יהיה לצמצם נזקים אלה אם לא להסירם כליל .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה